Każdy biznes z własną stroną internetową powinien traktować Google priorytetowo. Gigant utrzymuje przeszło 90% wszystkich wyszukiwarek, dlatego to sprawia, że docelowa grupa odbiorców będzie najprawdopodobniej trafiać na Twoją stronę tą drogą.

Google ciągle wprowadza jakieś zmiany, więc większość firm przy tworzeniu strategii marketingowej musi trzymać rękę na pulsie, jeżeli chce mieć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Nawet jeżeli dzisiaj wszystko robisz tak jak trzeba, to nie oznacza, że za moment nie wprowadzą aktualizacji algorytmu. Ostatnie doniesienia dla działalności B2B mówią, że najważniejszą rzeczą w tym roku, na której należy się skupić, aby dostosować się do algorytmu wyszukiwarek jest tworzenie wartościowego kontentu. Najbardziej doświadczony specjalista od SEO nie zawsze może przewidzieć, kiedy ewentualne zmiany nadejdą. Nikt nie jest na to całkowicie przygotowany. Natomiast kreatywna i solidna strategia SEO dla biznesu zależy od tego, jak rozumiemy pracę Google i poznanie jakie są jego wartości. Utrzymując wysokie pozycje po każdej nowej aktualizacji algorytmu, przy jednoczesnym analizowaniu efektów może być pomocne w rozpracowywaniu tajemnicy Google.

Reklama: https://goldpage.pl/s/pozycjonowanie.htm

Nieustanna zmiana algorytmu

Po wprowadzeniu nowego algorytmu, specjalistom od SEO zajmuje trochę czasu zanim rozszyfrują zmiany i w końcu dostosują się do nowych wytycznych. Jednak w rzeczywistości, Google robi subtelne ulepszenia do swojego algorytmu ciągle – czasami nawet kilka razy dziennie. Są to zmiany tak niewielkie, że nikt ich nie zauważa.

Panda - zmiana algorytmu google
Panda – zmiana algorytmu google

Różne rodzaje zmian algorytmu

Większość zauważalnych aktualizacji Google można przyporządkować do dwóch kategorii.

Oficjalne

Google ogłasza, a nawet podaje oficjalne nazwy dużych aktualizacji. Jest to również największe sprawozdanie w dziedzinie SEO i publikacji biznesowych. Google przydziela nazwy tym zmianom i zazwyczaj zaczynają się na literę P. Były to m.in. Penguin, Panda lub Pirate.

Każdy z nich stworzyli po to, aby uporać się z konkretnymi problemami, w jakich algorytmy pracowały wcześniej. Penguin miał obniżyć wartość spamowania odnośnikami, a Panda karała za słabą jakość treści.

Szeroki rdzeń aktualizacji

Ten rodzaj aktualizacji jest bardziej powszechny. Google ogłasza aktualizację, ale nie ujawnia szczegółów. Specjaliści SEO przypuszczają, że dzieje się tak, ponieważ ujawnienie zbyt wielu detali mogłoby doprowadzić do rozpracowania algorytmu.

Wówczas, gdy Google nie dostarcza oficjalnych szczegółów zmian, osoby zajmujące się SEO mogą gromadzić część informacji przez analizowanie, na które strony oddziaływały i zobaczyć co miały ze sobą wspólnego.

Komentarze
Load More Related Articles
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Biznes

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Ekologiczne aspekty wypożyczania sprzętu budowlanego: jak zmniejszyć ślad węglowy Twojej firmy.

W obliczu rosnącej świadomości ekologicznej oraz potrzeby dbania o środowisko naturalne, f…