Moim zdaniem, treningi na zwiększenie masy mięśniowej (dotyczy niezbyt dużego zwiększenia tej masy) powinny trwać od 6 do 8 tygodni. Potem powinien nastąpić 4-tygodniowy cykl, w czasie którego wysiłek treningowy jest zupełnie inny. Proponuję cykl na zwiększenie wytrzymałości, w trakcie którego tempo przemiany materii jest na wysokim poziomie, co korzystnie wpływa na redukcję tkanki tłuszczowej.

Inną korzyścią jest to, że taki cykl zwiększa nie tylko wydolność organizmu, ale też sprawność fizyczną, dzięki czemu dużo lepiej funkcjonuje się w życiu codziennym.

Jeżeli po tych dwóch cyklach kobieta będzie czuła się zmęczona, powinna na tydzień przerwać treningi lub przez 2 tygodnie wyraźnie zmniejszyć ich intensywność, trenując metodą Fuli Body Workout. Jest to o tyle zasadne, że po tym krótkim cyklu regeneracyjnym czekają następny ciężki cykl na zwiększanie masy mięśniowej.

Zdecydowanie odradzam robienia cyklu masowego dłużej niż przez 8 tygodni, bo w jakimś momencie organizm przestanie dawać sobie radę z regeneracją mięśni i dojdzie do przetrenowania. W takim stanie nie tylko dalsza metamorfoza sylwetki w kierunku tej wymarzonej staje się niemożliwa, ale też wszelkie korzystne zmiany, jakie zaszły w sylwetce, zaczynają się cofać.

Następnym cyklem będzie już trwający (8-12 tygodni) cykl redukcyjny, po zakończeniu którego kobiety są najczęściej bardzo zaskoczone pozytywnymi zmianami w wyglądzie sylwetki. Oczywiście pod warunkiem, że realizacja wszystkich cykli była taka jak być powinna, co oznacza m.in. właściwe ustawnie treningów i diety.

Dążąc do szybkiej zmiany wyglądu sylwetki, część kobiet trenujących na siłowni pod okiem niedoświadczonych trenerów, ogranicza się wyłącznie do dwóch rodzajów cykli, a mianowicie: do cyklu na zwiększenie masy mięśniowej i cyklu na redukcję nadmiaru tkanki tłuszczowej. To duży błąd, który nie tylko potrafi bardzo wydłużyć czas osiągnięcia celu głównego, ale też uniemożliwić osiągniecie go w takim stopniu, jaki sobie kobieta wymarzyła.

Komentarze
Load More Related Articles
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Sport

Jeden komentarz

  1. […] 1 minutę temu Trening cykliczny – NORBERT TYMCZAK TRENER WIELU MISTRZYŃ POLSKI cz.2 […]

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Środki chemiczne stosowane w pracach budowlanych

Budownictwo to prężnie rozwijający się sektor gospodarki. Wielkie inwestycje wymagają nie …