TRENOWAĆ SYSTEM TRENINGU DZIELONEGO

Wykonywanie ćwiczeń na wszystkie grupy mięśniowe na jednym treningu jest zalecane tylko przez pierwsze kilka miesięcy treningów. Później, jeśli chce się robić postępy, trzeba przejść na system treningu dzielonego, czyli na jednym treningi robić tylko ćwiczenia na wybrane grupy mięśniowe.

NAJPROSTSZE SYSTEMY TRENINGU DZIELONEGO

2-4 TRENINGI TYGODNIOWO

Na jednym treningu robimy przysiady oraz ćwiczenia polegające na wyciskaniu ciężaru, na drugim zaś ćwiczenia polegające na przyciąganiu i podciąganiu ciężaru.

2-4 TRENINGÓW TYGODNIOWO

Na jednym treningu robimy ćwiczenia na mięśnie dolnej polowy ciała, na drugim zaś ćwiczenia na mięśnie górnej potowy ciata.

3 TRENINGI TYGODNIOWO

Na pierwszym treningu robimy ćwiczenia na mięśnie nóg, na drugim polegające na przyciąganiu ciężaru, na trzecim zaś – ćwiczenia polegające na wypychaniu ciężaru.

4 TRENINGI TYGODNIOWO

Na jednym treningu robimy ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej i tricepsy, na drugim – ćwiczenia na mięśnie grzbietu i bicepsy, na trzecim – ćwiczenia na mięśnie ud i łydek, na czwartym zaś ćwiczenia na mięśnie naramienne i mięśnie brzucha.

NIE STAWAĆ ZBYT CZĘSTO NA WADZE

Dokładne badania przemian zachodzących w ciele trenujących kobiet wykazały, że zwiększaniu suchej (beztłuszczowej) masy mięśniowej, opartej o wysokobiałkową dietę (2,2 g/kg), towarzyszy spadek masy tkanki tłuszczowej. Zyskujemy mięśnie a jednocześnie tracimy tkankę tłuszczową! Waga tego jednak nie pokaże.

Po 8 tygodniach treningu siłowego w testowanych grupach, kobiety zyskały średnio 2,1 kg suchej masy mięśniowej, tracąc jednocześnie 1,1 kg tkanki tłuszczowej. Waga pokazałaby tylko różnicę 1 kg! Lepiej robić sobie zdjęcia co 2 tygodnie i obserwować, jak leży na nas ubranie, szczególnie w talii. A najlepiej sprawdzać się na przyrządzie do mierzenia składu ciała.

ODPOCZYWAĆ W DNI BEZ TRENINGU

OPRÓCZ TEGO, ŻE TRENUJEMY PRZEZ KILKA DNI W TYGODNIU, POZOSTAŁE DNI TRZEBA PRZEZNACZYĆ NA ODPOCZYNEK. NIEKTÓRE OSOBY UWAŻAJĄ, ŻE TAKA PRZERWA TO NIE TYLKO STRATA CZASU, ALE KROK DO TYŁU. ODPOCZYNEK JEST POTRZEBNY W CELU REGENERACJI MIĘŚNI I UKŁADU NERWOWEGO. BEZ NIEGO MIĘŚNIE NIE BĘDĄ SIĘ ROZRASTAĆ (MIĘŚNIE ROZRASTAJĄ SIĘ PO TRENINGU, ANIE NA TRENINGU). W DNI PRZERWY OD TRENINGÓW NIE POWINNO SIĘ „DOTYKAĆ” CIĘŻARÓW. TO JEST DOBRY MOMENT NA TRENING AEROBOWY LUB INNĄ AKTYWNOŚĆ TYPU DŁUŻSZY SPACER.

Komentarze
Load More Related Articles
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Sport

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź też

Gdzie szukać odzieży militarnej, i skąd wzięła się ta moda?

Kiedy myślimy o odzieży militarnej jedno z pierwszych skojarzeń to żołnierze i ich obowiąz…