W taki sposób został pan doradcą Jacka Karnowskiego, prezydenta Sopotu?

Prezydenta Karnowskiego znałem jeszcze z czasów turnieju tenisowego Idea Prokom Open. Zawsze mu tłumaczyłem, że miasto, jak każdy produkt, musi dbać o swój wizerunek. Podawałem mu przykłady innych miast. Jeszcze kilka lat temu Sopot był śmietniskiem reklamowym. Wystarczyło spojrzeć na główną ulicę miasta, tzw. Monciak. W oczy rzucały się kawiarenki z pstrokatymi reklamami piwa, każda w innym kolorze. Kamera nie mogła zrobić tam żadnego czystego ujęcia. Rozmawialiśmy, co trzeba zrobić, żeby miasto podążało w określonym kierunku, wedle konkretnej strategii marketingowej. Z promocją i reklamą jest trochę tak, jak z piłką nożną. Wszystkim się wydaje, że się na niej znają, bo mają do tego osobisty stosunek. Tymczasem reklama nie może być przypadkowa, a jej podstawą są strategia i kreatywność. Czyli najpierw musimy wiedzieć dlaczego chcemy blondynkę w reklamie, a dopiero później szukać tej blondynki. Zwykle jest odwrotnie – najpierw szukają blondynki i zastanawiają się, która jest ładniejsza, a dopiero później, jaki jest sens obsadzenia jej w reklamie. Takie jest najczęściej pojęcie urzędników o reklamie.

Udało się panu odmienić nadmorski kurort?

Przygotowaliśmy 200 stronicową strategię, która została zrealizowana w zakresie przebudowy centrum miasta. Niestety problemy Jacka Karnowskiego spowodowały, że cała strategia nie została wdrożona. Dzisiaj jednak można z całą pewnością powiedzieć, że Sopot znajduje się w zupełnie innej pozycji wśród kurortów turystycznych. Przegania takie miasta jak Ustka czy Międzyzdroje.

Wynika z tego, że kultura bez pieniędzy nie może się rozwijać.

Często jestem pośrednikiem między biznesem i kulturą. Biznesowi uświadamiam, że kultura jest potrzebna, a kulturze, że nie powinno się lekceważyć tego, który chce ją sponsorować. To działa na zasadzie barteru. Trzeba szanować biznesmenów, którzy dają pieniądze na imprezy kulturalne.

Pana plany na przyszłość to…

Dbać o dzieci, nie rozwodzić się i być wiernym swoim zasadom.

Rozmawiali: Magdalena Krocz i Daniel Wilk

SPIS TREŚCI

https://www.zplywackiej.pl/krzysztof-materna-wywiad-cz-1/
https://www.zplywackiej.pl/krzysztof-materna-wywiad-cz-2/
https://www.zplywackiej.pl/krzysztof-materna-wywiad-cz-3/
https://www.zplywackiej.pl/krzysztof-materna-wywiad-cz-4/
https://www.zplywackiej.pl/krzysztof-materna-wywiad-cz-5/

Komentarze
Load More Related Articles
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Biznes

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Ekologiczne aspekty wypożyczania sprzętu budowlanego: jak zmniejszyć ślad węglowy Twojej firmy.

W obliczu rosnącej świadomości ekologicznej oraz potrzeby dbania o środowisko naturalne, f…