Jak wyglądały pana początki w branży reklamowej?

Mało kto wtedy wiedział, na czym polega biznes reklamowy. Kiedy duża firma wkraczała na nowe rynki zagraniczne, musiała mieć zapewnioną obsługę reklamową. Zwykle marki były obsługiwane przez międzynarodowe agencje sieciowe, które opiekę klienta powierzały swojemu nowo otwartemu oddziałowi. Właśnie tak trafiłem z Wojtkiem do francuskiej agencji, której pomagaliśmy obsługiwać w Polsce takie marki jak: Renault, SC Johnson, Sara Lee czy Colgate Palmolive.

Jak te doświadczenia wpłynęły na rozwój firmy?

Przede wszystkim dały nam wiedzę praktyczną dotyczącą pisania media planów, czy projektowania kampanii reklamowych. Poza tym zobaczyliśmy, jak od środka działa duża agencja. Po zebraniu tych doświadczeń zapadła decyzja o specjalizacji. Mamy mnóstwo kontaktów w środowisku estradowym, filmowym, dziennikarskim i producenckim, a poza tym jesteśmy kreatywni. Doszliśmy więc do wniosku, że najlepiej sprawdzimy się w organizacji eventów.

Jaki był profil klientów MM Communications?

Nigdy nie zależało nam na dużej liczbie eventów, tylko na ich skali. Nie interesowało nas zaspokajanie zachcianek prezesa, który chciał zamówić na firmową imprezę kobietę z wężem. W kręgu naszego zainteresowania byli klienci, którzy kładli nacisk na jakość imprez. Podpisaliśmy umowę m.in. z firmą Centertel, a później w imieniu Ryszarda Krauze, prezesa Prokomu, organizowaliśmy turniej tenisowy. Impreza z rangi amatorskiej awansowała do piątki najlepszych, nie uwzględniając Wielkiego Szlema, turniejów ATP. Zajmowałem się opracowaniem strategii reklamowej przedsięwzięcia, przygotowaniem transmisji dla telewizji, organizacją eventów towarzyszących.

Czy kryzys ominął branżę eventową?

Niestety nie. Wiele firm obcięło wydatki na promocję i reklamę. Dlatego naturalnym działaniem była zmiana strategii naszej firmy i dostosowanie jej do panujących warunków. Zaczęliśmy zajmować się tym, czego do tej pory staraliśmy się unikać -czyli organizacją imprez firmowych i udziałem w przetargach. Zainteresowaliśmy się także działalnością, którą na dużą skalę zaczęły prowadzić samorządy. Nasza kreatywność została skanalizowana na współdziałanie z samorządami, które zdecydowały się na promocję kultury.

SPIS TREŚCI

https://www.zplywackiej.pl/krzysztof-materna-wywiad-cz-1/
https://www.zplywackiej.pl/krzysztof-materna-wywiad-cz-2/
https://www.zplywackiej.pl/krzysztof-materna-wywiad-cz-3/
https://www.zplywackiej.pl/krzysztof-materna-wywiad-cz-4/
https://www.zplywackiej.pl/krzysztof-materna-wywiad-cz-5/

Komentarze
Load More Related Articles
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Biznes

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Ekologiczne aspekty wypożyczania sprzętu budowlanego: jak zmniejszyć ślad węglowy Twojej firmy.

W obliczu rosnącej świadomości ekologicznej oraz potrzeby dbania o środowisko naturalne, f…