Jeden nowy punkt co miesiąc – to plany rozwoju na 2013 rok Printerii.pl.
Firma zajmuje się produkcją, importem i dystrybucją materiałów eksploatacyjnych do drukarek na terenie Europy. W punktach Printerii można dodatkowo regenerować kartridże atramentowe i kasety z tonerem do drukarek laserowych. W tym roku operator sieci rozszerzył ofertę o materiały biurowe i uruchomił serwis internetowy dla partnerów.
Printeria.pl liczy obecnie jeden punkt własny i 10 franczyzowych.
– Tegoroczne plany przewidują uruchomienie kolejnych trzech placówek – mówi Radosław Dobrowolski, kierownik działu handlowego Printeria.pl. – Szukamy franczyzobiorców na terenie całego kraju z wyjątkiem konurbacji śląskiej, w miastach liczących co najmniej 30 tys. mieszkańców. W 2013 roku docelowo chcemy otwierać jeden punkt na miesiąc.
Franczyzobiorcy sami dobierają lokal według swoich możliwości finansowych. Jedyny wymóg jest taki, by placówka składała się z dwóch części: handlowej i serwisowej. Wielkość lokalu powinna kształtować się w przedziale 20 do 40 m2. Minimalna kwota inwestycji we franczyzowy punkt Printeria.pl to 15 tys. zł. Obejmuje m.in.: opłatę licencyjną (3 tys. zł), szkolenie, materiały reklamowe oraz zestaw akcesoriów i urządzeń wykorzystywanych w procesie regeneracji kartridży. Opłata bieżąca wynosi 2 proc. od obrotu. Firma nie pobiera opłat na fundusz marketingowy.
Szacowany okres zwrotu z inwestycji wynosi około 9 miesięcy.