Sklepy z artykułami biurowymi powstają głównie w małych miastach Polski.
Pod marką Office i działa sieć sklepów samoobsługowych z ofertą usług i materiałów biurowych: od artykułów piśmienniczych po urządzenia biurowe i akcesoria komputerowe.
– Nasze jednostki są blisko klienta, czyli przeciętnej firmy. To takie lokalne centra wspomagania biznesu, w których firmy zlecają usługę i kupują potrzebne materiały biurowe z dostawą wprost do siedziby. Zamówienia realizowane są telefonicznie bądź przez internet – mówi Grażyna Marciniak, dyrektor rozwoju sieci Office i Poland. – Placówki powstają głównie w mniejszych miastach, gdzie biznes nie jest tak anonimowy jak w metropoliach. Tu możemy liczyć na indywidualne potraktowanie zarówno osoby, jak i firmy.
Obecnie z siecią Office i współpracuje 18 franczyzobiorców. Wszystkie sklepy pracują w zintegrowanym z centralą i dostawcą systemie komputerowym, którego naczelnym elementem jest platforma transakcyjna. Będzie ona wkrótce udostępniona również klientom poszczególnych sklepów.
– We wrześniu uruchomiliśmy sklep w Tomaszowie Lubelskim – mówi Grażyna Marciniak. – Do końca roku zostanie otwarta jeszcze jedna placówka. Większość zgłoszeń pochodzi ze ściany wschodniej i uważamy, że rozwój pójdzie właśnie w tamtym kierunku.
Franczyzobiorca Office 1 powinien dysponować lokalem o powierzchni już od 30 m2 (z małym zapleczem) oraz kwotą 30-50 tys. zł, którą przeznaczy na opłatę licencyjną (4,8 tys. zł netto), wyposażenie sklepu (regały, sprzęt do biuroserwisu i wizualizacja) oraz pierwszy okres działalności. Zatowarowanie początkowe to maksymalnie 30 tys. zł, płatne po 120 dniach.
– Każdorazowo kalkulujemy to indywidualnie, wraz z kandydatem robiąc prognozę dla danego rynku i opracowując budżet. Dzięki temu można uniknąć zatorów finansowych w przyszłości – mówi Grażyna Marciniak.
Bieżąca opłata franczyzowa wynosi 3 proc. od obrotu. W zamian za przystąpienie do sieci franczyzodawca oferuje m.in.: szkolenia, bezpłatne usługi doradcze w kwestii prowadzenia małego biznesu, oprogramowanie, platformę transakcyjną, podręcznik operacyjny, projekt lokalu i współpracę cobrandingową franczyzobiorców z DHL i Colopem.